Muutamia poimintoja ja lukuja K-kauppiasliiton viime toimintavuodesta kootusti alla.
Luottamuskauppias- ja vaikuttamistyö
- K-kauppiasliitossa ja sen toimielimissä järjestettiin toimintavuonna 83 virallista kokousta.
- Ketjujen kauppiaskokouksiin sekä toimialayhdistysten ja liiton vuosikokouksiin maaliskuun lopussa osallistui yli 350 K-kauppiasta puolisoineen.
- Liiton hallitus ja luottamuskauppiaat pitivät yhteisen strategiapäivän syyskuussa.
- K-kauppiasliitto toimi aktiivisesti kaupan alan järjestöissä kauppiasyrittäjien toimintaedellytysten parantamiseksi.
Jäsenpalvelut
- Lakineuvontaan tuli vuoden aikana yhteensä 2 900 yhteydenottoa, ja neuvonnan pääpaino oli työsuhdeasioissa sekä kauppiaiden paikallisissa työsuhdejuridiikan koulutuksissa.
- Vuoden aikana järjestettiin 11 kauppiastapaamista eri puolilla Suomea.
- Toukokuussa järjestetylle opintomatkalle Glasgow’hun Skotlantiin osallistui lähes 100 kauppiasta ja kauppiaspuolisoa.
- Toisen asteen ammatillisten oppilaitosten käyttöön suunniteltuun Mestarimyyjä-verkkokoulutukseen osallistui vuoden aikana 2 300 opiskelijaa 50 eri oppilaitoksesta.
- Kahdeksaan sosiaalisen median sekä yhteen viestinnän koulutukseen osallistui yhteensä lähes 480 kauppiasta ja kaupan somevastaavaa.
- K-Duuni-kilpailu toteutettiin alkusyksystä ja siihen saatiin reilusti yli 4 100 ehdotusta vuoden 2024 työnantajakauppiaasta ja kaupan työntekijästä. Kilpailun voittajat julkistettiin K-Team Päivillä.
- K-ryhmän yhteinen ammattitapahtuma K-Team Päivät kokosi Helsinkiin saman katon alle yli 9 300 osallistujaa, joista yli 900 kauppiasta puolisoineen.
- K-kauppiasliitto lähti mukaan K-ryhmän yhteiseen Liike on lääke -hankkeeseen lasten ja nuorten liikuttamiseksi.
Viestintä
- Kauppias-jäsenlehti ilmestyi vuoden aikana 11 kertaa, ja liiton ajankohtaisista asioista kertova uutiskirje lähetettiin kauppiaille 18 kertaa.
- Kehittyvä kauppa tarjosi kauppiaille henkilökuntineen yhdeksässä numerossa ja kolmessa teemaliitteessä yhteensä 712 sivua ammattiasiaa, minkä lisäksi kauppiaille lähettiin yhdeksän uutiskirjettä.
- K-kauppiaiden arjen vastuullisuustyöstä julkaistiin vuoden aikana yhdeksän Pieni suuri teko -videotarinaa, joista kukin saavutti vähintään miljoona näyttökertaa.
- Liiton verkkosivuilla kävi vuoden aikana noin 200 000 kävijää.
- Liiton suosituin somekanava Facebook tavoitti vuoden aikana 730 000 ihmistä ja kasvatti seuraajamäärän lähes 8 000:een. Myös liiton LinkedIn- ja Kehittyvän kaupan Instagram-tilit kasvattivat seuraajamääriään.