ON HIENOA, että se merkittävä työ, mitä K-ryhmässä tehdään vastuullisuuden eteen, tuodaan nyt entistä paremmin näkyville myös asiakkaalle, toteaa K-Supermarket Mankkaan myymäläpäällikkö Petteri Halonen esitellessään kaupan vastuullisuusilmettä.
– Vastuullisuuden merkitys korostuu jatkossa entisestään. Asiakkaat ovat entistä tietoisempia siitä, mitä ostavat, ja ympäristö- ystävällisyys, kotimaisuus, luomu ja sertifikaatit kiinnostavat. Esimerkiksi meillä Reilun kaupan banaani on jo kaikkein myydyin banaani, Halonen kertoo Mankkaan vaativasta asiakaskunnasta.
K-ryhmässä tehdään Halosen mielestä paljon hyvää työtä vastuullisuuden eteen, ja yhtenäinen vastuullisuusviestintäilme tuo viestejä asiakkaille entistä paremmin näkyviin. Mankkaalla on päädytty sijoittamaan viestejä koko myymälän ympäri. Tärkeitä paikkoja ovat myös kärrykatokset, tuulikaappi ja pullonpalautuspiste. Uutena hyvänä pintana Halonen pitää kaupan diginäyttöjä.
KAUPAN KIERRON VARRELLA asiakkaita muistutetaan muun muassa lähituotteista, kotimaisuudesta ja hävikkiasioista. Yhteistä vastuullisuusilmettä täydennetään Mankkaalla vielä monipuolisilla kaupan omilla viesteillä. Esimerkiksi kalaosastolle on tuotu ainutlaatuiset sertifikaateista muistuttavat valotaulut.
Halonen kertoo asiakkaidenkin jo huomanneen vastuullisuusviestit. – Uskon, että ne innostavat yhä useampia asiakkaita ajattelemaan omaa ostokäyttäytymistään kaupassa.
Lue koko juttu 19.8.2022 ilmestyvästä Kehittyvästä kaupasta.