Siirry sisältöön

Pieni suuri teko: Kauppias tuki lähialueen lasten liikuntaharrastuksia urheiluvälinehankinnoilla

– Liikuntaharrastuksen kautta saa kavereita, se tuo hyvää mieltä ja auttaa jaksamaan arjessa, K-Citymarket Sastamalan kauppias Outi Vesanen sanoo. Kauppias huolestui lasten ja nuorten liikkumattomuudesta ja keksi keinon auttaa lähialueen lapsia liikuntaharrastuksen alkuun.

Emmi Korjansalo Jyväskylän uuden K-Supermarket Paraatin kauppiaaksi

Emmi Korjansalo on Jyväskylän keskustaan valmistuvan uuden K-Supermarket Paraatin kauppias. Kauppa avataan loppuvuodesta 2025.

Markus Pehkonen Joensuun K-Supermarket Eväskontin kauppiaaksi

Markus Pehkonen aloittaa Joensuussa perinteikkään K-Supermarket Eväskontin kauppiaana 1.11.

Eliisa ja Elmo Lamminsalo K-Rauta Virtain uusiksi kauppiaiksi

K-Rauta Virrat saa uudet kauppiaat Eliisa ja Elmo Lamminsalosta 27.9. He aikovat panostaa kaupan tuotevalikoiman kehittämiseen asiakastoiveiden perusteella. Yrittäjäperheissä kasvaneita Lamminsaloja kiehtovat yrittäjyyden tuoma vapaus ja vastuu.

Siskokset kauppiaiksi K-Supermarket Nastolaan

Ida Posti ja Linda Jürgens aloittavat kauppiaina K-Supermarket Nastolassa syyskuun lopussa. Kauppa on siskoksille entuudestaan tuttu, koska heidän vanhempansa ovat toimineet kauppiaina samassa kaupassa.

Ammattina K-kauppias: Iiro ja Suvi Takala menestyvät yhteispelillä

– Mielestäni kohokohta on ollut joka päivä. Töihin ja kaupalle on aina mukava mennä, Iiro Takala kertoo. Oulun K-Rauta Välivainion kauppiaspari Iiro ja Suvi Takalalle työskentely yhdessä on rikkaus. Katso videolta, mitä kauppiaspari kertoo omasta kauppiasarjestaan.

Vartiaisten haave toteutuu – kauppiaiksi kotikylälle Lehmoon

Sami ja Jonna Vartiainen aloittavat Kontiolahden Lehmossa K-Supermarketin kauppiaina 1.11.

Lue juttu

90-vuotiasta Jöllin kauppaa vetämään neljäs sukupolvi – Teemu Korhonen ottaa kauppiasvastuun lokakuun alusta

Teemu Korhonen ottaa kauppiasvastuun lokakuun alusta K-Supermarket Sotkamosta ja K-Supermarket Vuokatista. Teemu on Korhosten suvun neljäs sukupolvi, joka luotsaa perheen kauppoja.

Lue juttu

Lausunto hallituksen esityksestä eduskunnalle alkoholilain muuttamisesta

K-kauppiasliitto kannattaa alkoholilain muuttamista mahdollistamaan alkoholijuomien toimituksen vähittäiskaupasta asiakkaille. Nyt tehty lakiesitys sisältää kuitenkin kotiinkuljetuksen lisäksi alkoholin vähittäismyyntilupaan liittyviä perusteettomia ja perustelemattomia tiukennuksia, jotka vaikeuttaisivat merkittävästi niin vähittäiskaupan kuin tapahtuma-alankin toimintaa. Kirjallisen lausunnon lisäksi olemme yhdessä Keskon kanssa pyrkineet varmistamaan alkoholin myynnin edellytysten pysymisen ennallaan mm. olemalla yhteydessä vastuuministeriöön.

Lue juttu

Lausunto hallituksen esityksestä eduskunnalle sakon ja muiden omaisuuteen kohdistuvien seuraamusten täytäntöönpanoa koskevaksi lainsäädännöksi

K-kauppiasliitto näkee syyttämättä jättämispäätökset ongelmallisiksi ja kannatamme koko sakotusjärjestelmän yksinkertaistamista syyttäjälaitoksen esittämällä tavalla, mm. asettamalla maksamattoman sakon muuntamisen vankeudeksi jo sakotushetkellä.